Dzisiaj jest czwartek, 18 kwietnia 2024 r. 109 dzień roku

KMG Stolarka
Portal Czechowic-Dziedzic

# Sprawozdania

J jaskinie : W wspinaczka : B beskidy : T tatry : K jura : E eksploracja : A alpinizm : Z zagranica : I inne

B 2009.02.28 Diablak

Marta Zborek - OT
Bartosz Janowski - OT
Rafał Dąbrowski - OT
Adrian Pindel - OT
Krzysztof Borgieł

Trasa: Zawoja Markowa - Markowe Szczawiny - Diablak - markowe Szczawiny - Zawoja.

Ok 10.00 byliśmy na schronisku. Dowiedzieliśmy się od grupy osób, które tam były, że wycofali się z okolic Kościółków z powodu kiepskiej widoczności i nieprzetartego szlaku. My jednak poszliśmy w górę. Od przeł. Brona zaczęło się "mleko". Idąc po śladach poprzedników dotarliśmy na Kościółki. Widoczność max 10 m i silny porywisty wiatr sięgający zapewne 70-80 km/h. Udawało nam się znajdywać słupy ustawione wzdłuż szlaku. Na przełęczy Lodowej wiatr stał się jeszcze bardziej intensywny, a widoczność pogorszyła się tak, że nie widzieliśmy się prawie nawzajem. Dotarliśmy na szczyt po 2 godzinach od schroniska. Odśpiewaliśmy Dawidowi sto lat z okazji urodzin które tego dnia obchodził i zaczęliśmy schodzić w dół. Wiatr, który przedtem wiał w plecy teraz sprawiał, że kawałki lody uderzały w twarze. W drodze na dół spotkaliśmy grupę około 60 osób idących na szczyt, a także kilku ratowników GOPR. Pod przeł. Brona natomiast spotkaliśmy grupę szkolenia lawinowego.

Wyjazd bardzo ekstremalny, ale wszyscy dali sobie świetnie radę

B 2009.02.24 Błatnia

Krzysztof Borgieł

Ekstremalne wyjście na Błatnią z Wapienicy szlakiem niebieskim. Śniegu po pas, szlak nie przedeptany. Prawie zerowy ruch turystyczny w schronisku.

B 2009.01.25 Beskid Śląski - turystycznie

Grzegorz Borgieł - OT
Krzysztof Borgieł

Trasa: Lipowa - Magurka Wiślańska - Malinowska Skała - Skrzyczne - Lipowa. Śniegu sporo tylko powyżej 1000 m.

B 2009.01.03 Pasmo Wielkiej Raczy

Daniel Dziech - OT
Krzysztof Borgieł

Rycerka Kolonia - Wielka Racza - Przegibek - Bacówka na Rycerzowej - Przegibek - Rycerka Kolonia

Długość trasy: 27,5 km

Pogoda wyśmienita na zimowe wyprawy.

B 2008.12.31 Ostatni wschód słońca w roku 2008

Rafał Dąbrowski - OT
Zbigniew Piernik - OT
Krzysztof Borgieł

W ramach spędzania sylwestra w Lipnicy Wielkiej, udaliśmy się grupą 8 z 15 przebywających tam osób na wschód słońca na Diablak. Przed 4.00 ruszyliśmy z Leśniczówki Stańcowej. Na szczycie zameldowaliśmy się dokładnie o 7.00, a dokładnie o 7.40 ukazał się pierwszy promień słońca zza Tatr.

B 2008.12.28 Beskid Żywiecki - Rysianka

Krzysztof Borgieł

Trasa: Żabnica Skałka - Hala Boracza - Hala Redykalna - Rysianka - Żabnica Skałka.

Śniegu dużo, temperatura na dole -13,5

BE 2008.12.14 Muronka - Beskid Ślaski

Zdzisław Grebl (SBB)
Zbigniew Mastalski - OT
Krzysztof Borgieł

Eksploracja i inwentaryzacja na stokach Muronki. Doszły kolejne obiekty do spisu + 2 obiekty całkiem nowe. J. Ganszer zwiedził jaskinię Chłodną i zaobserwował 4 nietoperze. Z. Grebl w jaskini Pod Balkonem zagrał na dziwnym instrumencie. Działalność w masywie Muronki trwa...

B 2008.12.06 Beskid Śląski

Zbigniew Piernik - OT
Krzysztof Borgieł

Trasa rekreacyjna: Wapienica - Szyndzielnia - Kołowrót - Kozia Góra - Mikuszowice Ślaskie.

ZB 2008.11.08 Javorowy

Krzysztof Borgieł

Decyzja o wyjeździe bardzo spontaniczna. W godzinach przedpołudniowych wsiedliśmy w nasz pojazd i pojechaliśmy w Beskid Morawsko-Ślaski. Naszym celem był Javorowy. Zostawiwszy samochód we wsi Podgrun ruszyliśmy zielonym szlakiem do góry. Podejście okazało się masakrycznie strome,ale daliśmy radę. Po zdobyciu szczytu i chwili odpoczynku udaliśmy się tą samą drogą na dół.

B 2008.11.02 Stożek

Krzysztof Borgieł

W piękny niedzielny poranek wybraliśmy się do Wisły Głębce. Stamtąd szlakiem zielonym wdrapaliśmy się na Stożek. Dalej niebieskim wróciliśmy do Wisły. Wyjazd zakończyliśmy w Ustroniu na naleśnikach. Mniaaam :)

B 2008.10.31 Skrzyczne

Krzysztof Borgieł

Spontaniczny wyjazd o 11.30 w celu rekreacyjnego wyjścia na Skrzyczne. Pogoda dopisała. Zebraliśmy 2 reklamówki śmieci ze szlaku niebieskiego.

BJ 2008.10.25 Jaskinia w Trzech Kopcach

Adrian Pindel - OT
Wiktor Luzarowski

Początkowo mieliśmy odwiedzić Jaskinię Malinowską, ale spóźniliśmy się na autobus, a następny był akurat do Szczyrku Biłej... Z przystanku sprawnym brzeszczomarszem dotarliśmy pod otwór. Zwiedziliśmy część jaskini i wynieśliśmy śmieci. Zauważyliśmy 3 nietoperze.

WB 2008.09.14 Wisła - skałki

Marek Poloczek
Mariusz Połowczuk
Grzegorz Piernik

Na niedziele zaplanowaliśmy wyjazd i pomimo słabych warunków pogodowych jak na wspinaczkę, pojechaliśmy do Wisły zrobić kilka dróg. Temperatura około 12 stopni początkowo przeszkadzała ale po rozgrzewce i pierwszej drodze było już całkiem przyjemnie. Wspinaliśmy się około 5h na głownie (mniej lub bardziej) przewieszonych drogach. Wyjazd zaliczmy do udanych pomimo niskiej temperatury.

B 2008.09.09 Babia Góra

Z rana wybrałem się jako opieka klasy z zaprzyjaźnionego liceum na Babią Górę. Pogoda okazała się być bardzo dobra jedynie był zimny wiatr powyżej Sokolicy. Duża widoczność pozwoliła oglądać Tatry. Określiłem lokalizacje małej groty odnośnie zimowego biwaku na Diablaku. Podopieczni posprzątali z licznych śmieci szczyt oraz szlak do Markowych Szczawin przez Przełęcz Brona, za co należą się duże podziękowania. Widać już szkielet całego schroniska na Markowych (będzie co najmniej 2 razy większe).

ZB 2008.08.27 Priehyba - Słowacja

Michał Ganszer (SBB)
Jerzy Pukowski (SBB)
Krzysztof Borgieł

Szukaliśmy, ze skutkiem pozytywnym miejsca na biwak zimowy.

BJE 2008.08.19 Eksploracja podziemna

Osiągnęliśmy głębokość ok -5 m przy długości 10 m

BE 2008.08.18 Eksploracja powierzchniowa

Poszerzyliśmy lej K2.

BE 2008.08.15 Eksploracja Zapadliska

Adam Kucharczyk (SBB)
Krzysztof Borgieł

Rozkopaliśmy pomyślnie zapadlisko. Uzyskano długośc 5 m i głębokość 3 m. Nadano mu nazwę od pierwowzoru: Jaskinia Zapadlisko (K.Bs - 03.83). Moi koledzy z SBB działali na rowerach. Dzień bardzo upalny lecz miło spędzony.

B 2008.08.10 Beskidzka wycieczka krajoznawcza

Daniel Dziech - OT
Krzysztof Borgieł

Miła rekreacyjna wycieczka turystyczno-krajoznawczo-rozpoznawcza w doborowym towarzystwie.

B 2008.08.07 Zachód słońca na Diablaku

Krzysztof Borgieł

W godzinach południowych dostałem od Dawida sms z propozycją wyjazdu jak w temacie. Po zaakceptowaniu warunków obgadaliśmy szczegóły i zebrawszy ekipę wypadową wyjechaliśmy ok. 15.00 do Zawoi.

Trasa: Przełęcz Krowiarki - Schronisko na Markowych Szczawinach - Diablak - Przełęcz Krowiarki

Czas 3 godziny.

Na szczycie spotkano 6 osób, a na zejściu z Sokolicy 4 sympatyczne dziewczyny idące na wschód słońca.

BE 2008.07.30 Eksploracja powierzchniowa

Grzegorz Borgieł

Słonecznie, mokro, osuwiskowo.

B 2008.07.06 Beskid Śląski - rekreacyjnie

Krzysztof Borgieł

Łagodna 15 km trasa w okolicach Ustronia, tak żeby się w upalną niedziele nie kisić w domu.

B 2008.05.25 Turystyka beskidzka

Alicja Baran - OT
Szymon Puzoń - OT
Krzysztof Borgieł

Wcześnie rano zebraliśmy się u ruszyliśmy autobusem do Bielska. Stamtąd PKSem do Szczyrku - Salmopolu. Idąc przez las bez szlaku osiągnęliśmy Kotarz. Dalej na Karkoszczonkę, Trzy Kopce, Klimczok, Szyndzielnię i do Bielska. Po drodze wykonano pomiary GPS kilku obiektów.

BE 2008.04.25 Beskid Śląski

Krzysztof Borgieł

Turystyczno - kondycyjno - eksploracyjnie.

BE 2008.04.13 Beskid Śląski

Marta Zborek
Wiktor Luzarowski - OT

Prace eksploracyjne.

BE 2008.04.11 Marszobieg Beskidzki

Wiktor Luzarowski - OT
Krzysztof Borgieł

Trasa: Olszówka - Szyndzielnia - Klimczok - Błatnia - Wapienica. Oględziny przy k1 i k2. Drastyczny zbieg z Przełęczy pod Przykrą do Doliny Wapienicy.

BJ 2008.03.23 Malinowska Skała

Dżedi - pies
Krzysztof Borgieł

Z przełęczy Salmopolskiej udaliśmy się w kierunku Malinowa. Dawid i Michał zwiedzili główne partie jaskini Malinowskiej. Następnie zdobyliśmy Malinowską Skałę, gdzie przywitały nas znaczne opady śniegu. Tą samą drogą wróciliśmy na przełęcz. Zlokalizowane również otwór Jaskini Wiślańskiej. Było miło wesoło jak zawsze.

B 2007.12.27 Babia Góra - wschód słońca

Krzysztof Borgieł

O 2 w nocy wyruszyliśmy z Czechowic. Nasza piesza trasa zaczęła się na przełęczy Krowiarki. Przez Sokolicę, Kępę i Gówniak dotarliśmy ok 6.30 na Diablak. Cały czas drogę oświetlał nam mocno świecący księżyc. Już przed 7 zaczęło świtać. Pomału ukazywały się naszym oczom ostre zarysy Tatr. Naokoło widać było rozświetlone miasta i wsie. 7.44 - słońce wyskakuje zza jednego z wierzchołków Tatrzańskich. Aparaty i kamera poszły w ruch. Po obfitej sesji zdjęciowo filmowej lornetka w dłoń. A widać było naprawdę sporo: jak na dłoni m.in. Skrzyczne, masyw Klimczoka, Łysa Góra (Czechy), Mała i Wielka Fatra, Tatry i Tatry Niżne, Beskid Wyspowy, Sądecki Pieniny oraz zarys Bieszczadów. Dzięki utrzymującej się od przeszło tygodnia inwersji powietrze było tak krystaliczne i przejrzyste, że aż miło było popatrzeć. Gdy nacieszyliśmy już oczy zeszliśmy na przełęcz Brona, a stamtąd (duży zapas czasowy) udaliśmy się na Małą Babią Górę. Po zdobyciu szczytu skierowaliśmy się poprzez Bronę na Markowe Szczawiny a stamtąd Dolnym Płajem z powrotem na przełęcz Krowiarki.

BJE 2007.12.22 Eksploracja powierzchniowa okolic Klimczoka

Jerzy Pukowski (SBB)
Krzysztof Borgieł

Ekipa spotkała się o godzinie 10.00 w jadalni schroniska na Szyndzielni. Stamtąd na nogach i nartach udano się na Klimczok do jaskini Piętrowej. Podczas gdy Jurek Ganszer zwiedzał jaskinie reszta ekipy szukała wytopów i robiła pomiary GPS. Następnie udano się na szczyt Klimczoka gdzie dwóch Jerzych pozjeżdżało sobie ze stoku. W drodze powrotnej dokonano rozeznania wytopów na północno-zachodnim stoku Klimczoka. Można powiedzieć, że z pewnością zaowocuje to nowa jaskinią.

B 2007.10.27 Beskid Śląski

Radosław Guzdek - OT
Krzysztof Borgieł

Z samego rana wyruszyliśmy do Bielska. Nasza trasa zaczęła się w Cygańskim Lesie. Szlakiem zielonym przez Błonia udaliśmy się na Kozią Górkę. Po drodze wysprzątaliśmy szlak. Na górze zjedliśmy drugie śniadanie. W tym czasie pogoda zaczęła się już trochę psuć. Nie zniechęciło to Nas jednak do dalszej wędrówki. Szlakiem niebieskim i następnie żółtym kolejno poprzez: Kołowrót, przeł. Kołowrót, a następnie zielonym koło źródeł Białki na siodło pod Klimczokiem. Tam przywitał nad deszczyk. Po zjedzeniu posiłku nr 2 ruszyliśmy dalej za znakami żółtymi poprzez szczyt Magury do łącznika ze szlakiem czarnym idącym z Mesznej, który doprowadził Nas ostatecznie do Bystrej.

B 2007.10.17 Kozia Góra - rekreacyjnie

Przed zajęciami na uczelni wybrałem się z samego rana autobusem do Cygańskiego lasu. Stamtąd szlakiem żółtym zdobyłem Kozią Górkę. Spożyłem 2 śniadanie przy schronisku Stefanka po czym szlakiem zielonym zszedłem na Błonia.

B 2007.10.12-2007.10.13 Rysianka

Szymon Puzoń - OT
Krzysztof Borgieł

W piątek w godzinach wieczornych przyjechaliśmy do Złatnej. Wykorzystując tamtejszą "altanke", rozpaliliśmy ognisko, zjedliśmy kiełbaski i poszliśmy spać. Noc skrajnie zimna ale śpiwory zdały egzamin. Trochę popadało i powiało wiatrem ale dało sie przeżyć. Z samego rana udaliśmy sie czarnym szlakiem na Rysiankę. Jest to tzw. "Droga Światła" - 14 stacji w postaci tablic zainstalowanych na głazach. Na Rysiance przywitał Nas grado-śnieg. Spozyliśmy prowiant w schronisku po czym udaliśmy się w w drogę powrotną. Po drodze oczyścilismy cały czarny szlak ze śmieci (kilka worków)

JBE 2007.08.04-2007.08.05 Beskidy

Eksploracja i inwentaryzacja.

JBE 2007.07.08 Beskid Śląski

Krzysztof Borgieł

Eksploracja nowych obiektów. Są sukcesy!

JBE 2007.06.19 Beskid Śląski

Klaudia Zubrzycka
Krzysztof Borgieł

Eksploracja powierzchniowa i podziemna.

BE 2007.06.17 Beskid Śląski - Złatna

Katarzyna Joachimiak
Bogumiła Leonowicz
Andrzej Leonowicz
Krzysztof Borgieł

Wycieczka krajoznawczo-poszukiwawcza. Kilka miejsc ciekawych. Potem obiad w przydrożnym zajeździe, a na koniec grill w Lipniku.

JBE 2007.06.08-2007.06.09 Prace eksploracyjne

Grzegorz Michałek (SBB/GOPR)
Krzysztof Borgieł

Trochę pomiarów. Trochę kopania. Są 2 sukcesy!

B 2007.04.28 Wielka Racza

Łukasz Filapek
Krzysztof Borgieł

Wcześnie rano wyruszyliśmy samochodem do Rycerki Górnej Kolonii. Stamtąd idąc szlakiem żółtym zdobyliśmy w czasie 1 godz. 10 min. szczyt Wielkiej Raczy. Następnie niebieskim szlakiem granicznym udaliśmy się na Przełęcz Przegibek (2 godz.15 min). Dalej szlakiem zielonym z powrotem do Kolonii. Z ciekawostek należy powiedzieć, że widzieliśmy ślady dwóch niedźwiedzi w okolicy Małej Raczy.

B 2007.04.14 Beskid Śląski - kondycyjnie

Z samego rana wybrałem się na Szyndzielnię. Szybkim marszem pod wyciągiem osiągnąłem cel w 35 minut. Pojadłem, popiłem i ruszyłem na Klimczok. Piękna panorama Tatr dzięki wyśmienitej pogodzie. Zszedłem jeszcze do schroniska w siodle, a stamtąd z powrotem. Zbieg z Szyndzielni w 15 minut.

B 2007.04.08 Skrzyczne - turystycznie

Michał Janik
Dżedi - pies
Krzysztof Borgieł

O godzinie 9.15 wyjechaliśmy z Czechowic. Nasza trasa zaczęła się w Ostrym (miejscowość u podnóża Skrzycznego). Stamtąd, szlakiem żółtym udaliśmy się na Malinowską Skałę (2.15 godziny). Następnie szlakiem zielonym poprzez Kopę Skrzyczeńską i Małe Skrzyczne na szczyt Skrzycznego (1.30 godziny). Po zjedzeniu posiłku zeszliśmy do samochodu szlakiem niebieskim (1.25 godziny). Pogoda dopisała: słońce grzało, wiał mocny, zimny wiatr. Drogę umilały nam męskie rozmowy o życiu i śmierci.

B 2007.04.02 Kozia Górka - rekreacyjnie

Wojciech Wajda
Krzysztof Borgieł

Wraz z moim kolegą z grupy wybraliśmy się na międzylekcyjnym "okienku" do schroniska "Stefanka". Było ciepło i na górze spożyliśmy napoje chłodzące.

BE 2007.03.31 Szyndzielnia

Krzysztof Borgieł

Prace poszukiwawczo-eksploracyjne. Ognisko, dobra kiełbaska i bułeczki.

JBE 2007.02.24 Jaskinia Trzy Kopce + eksploracja

Krzysztof Borgieł

Ekipa sprawnie dotarła sprawnie w miejsce "badań". Prace poszły całkiem nieźle. następnie udaliśmy się do Jaskini W Trzech Kopcach. Grześ przeleciał się do "Odkrywców". Spotkano 2 ekipy. Pierwsza: 2-osobowa, druga: 4-osobowa. Ta ostatnia pochwaliła mi się jako przedstawicielowi SBB (Grześ na dole im powiedział , że na górze czeka jego kolega z Klubu Bielskiego), że wysprzątała jaskinie ze śmieci /było tego sporo!/. Jadąc autobusem MZK nr 8 znaleźliśmy portfel. Jakież osoba poszkodowana miała szczęście, że trafiło na Nas oraz że w środku był dowód osobisty. Przyjechaliśmy do Czechowic, wzięliśmy auto i pojechaliśmy oddać właścicielce zgubę (podczas tego było jeszcze wiele ciekawych zajść i długo by pisać ale daruję sobie).

Wyjazd zaliczamy do bardzo udanych.

B 2007.02.10 Hala Miziowa

Krzysztof Borgieł

Piesza wycieczka na trasie: Korbielów -(szlak żółty)- Hala Miziowa -(szlak zielony)- Korbielów.

Ilość śniegu zadowalająca, szlaki nawet przetarte. Pogoda dopisała no i humory jak zawsze też.

JBE 2007.01.12-2007.01.13 Beskid Śląski

Artur Żera (SBB)
Bartłomiej Juroszek (SBB)
Grzegorz Szalbot
Paweł ... (osoba towarzysząca)

Z piątku na sobotę wziąłem udział w "2 Nocy Eksploratorów Beskidzkich". spędziliśmy ok 7 godzin pod ziemią. W tym czasie trochę pomierzyliśmy, trochę porysowaliśmy, trochę pojedliśmy po czym wyszliśmy na góry gdzie przywitał nad deszcz i mgła.

BI 2006.12.31-2006.01.01 Hrobacza Łąka - witanie Nowego roku

Remigiusz Bartas - OT

Po 19 wyruszliśmy z przeł. Przegibek. Szlakiem niebieskim poprzez Gaiki i przeł. U Panienki doszliśmy na Hrobaczą Łakę. Po drodze towarzyszyły nam cudne widoki oświetlonych miast i wsi. Zjedliśmy "kolacje" w stacji turystycznej po czym o godzinie 23 poszliśmy pod Krzyż przygotowywać nasze sztuczne ognie. O godzinie 0.00 zaczęła się salwa wystrzałów. Co chwile dołączali do Nas inni ludzie wysyłając w powietrze mnóstwo rakiet. Niektórzy nie byli w stanie sami strzelać to dawali nam spore opakowania sztucznych ogni. Gdy zapasy się skończyły, udaliśmy się w drogę powrotną. Polecamy to miejsce na sylwestra ze względu na piękne widoki miast nad którymi odpalane są fajerwerki.

B 2006.12.29 Babia Góra

Zdzisław Grebl (SBB)

Celem było zlokalizowanie schronu w okolicach szczytu. Pogoda była nie najlepsza. Wiało mocno i sypał śnieg. Widząc to postanowiłem zostać na Markowych Szczawinach z powodu mojego zapalenia oskrzeli. Jerzy i Zdzisław wyruszyli dalej. Po 2 godzinach zaczęło mi się nudzić. Po zjedzeniu obiadu wyruszyłem im na spotkanie. Doczłapałem na przeł. Bronę. Poczekałem tam na kolegów. "Zjechaliśmy" potem spowrotem do schroniska. Było miło. W schronisku mnóstwo harcerzy z Poznania.

B 2006.11.18 Beskid Śląski - turystycznie

Bogusław Borgieł

Pogoda byłą śliczna wiec wybraliśmy się do Bystrej.

Trasa: Bystra-Kozia Góra-Przeł. Kołowrót-Klimczok-Bystra. Na stokach północnych Klimczoka sporo śniegu.

B 2006.11.15 Kozia Góra - kondycyjnie

Krzysztof Borgieł

Jako, że zajecia na uczelni zaczynałem o godzinie 13, więc postanowiłem "przespacerować" się do Schroniska "Stefanka".

Trasa: Błonia - Kozia Góra (szlak czerwony i niebieski), czas: 25 min ; Kozia Góra - Błonia (szlak zielony), czas: 20 min

BI 2006.11.02 Kamieniołom w Kozach

Bogusław Borgieł

W godzinach popołudniowych wybraliśmy się na przejażdżkę w celu zlokalizowania Kamieniołomu w Kozach. Obiekt jest dosc ciekawy, występuje nawet sporych rozmiarów jeziorko. Wysokie ściany skalne świetnie mogą nadawać się do ćwiczenia technik linowych. Dojazd to: 26 km przez Starą Wieś, 22 km przez Bielsko.

JBE 2006.10.01 Prace eksploracyjne

Remigiusz Bartas

Kontynuacja akcji z przed tygodnia. Później przejście turystyczne na Błatnią i kondycyjny zbieg do Wapiennicy. Nie mogło zabraknąć oczywiście kiełbasek z ogniska.

JBE 2006.09.25-2006.09.26 Prace eksploracyjne

Remigiusz Bartas

Miejsce utajnione. Pokopaliśmy z dużym powodzeniem. Namierzyliśmy kilka nowych obiektów. W nocy mieliśmy "zatarg" z lisem, który atakował nasze kiełbasy. Następnego dnia znów kopanie i zwiedzenie Głębokiej w Stołowie.

JBE 2006.09.23-2006.09.24 Beskid Śląski

Grzegorz Woś (SBB)
Dariusz Rybarski (SBB)
Grzegorz Szalbot

Zwiedziłem ciekawą jaskinię. Poeksplorowaliśmy klika pobliskich obiektów. Zabezpieczyliśmy otwór jednej z jaskiń. Było miło i błotniście. Pogoda piękna, noc ciepła a kiełbaska smaczna.

Wieczorem odwiedziła Nas grupa GOPR-u z Ryśkiem Głowackim na czele.

JB 2006.09.19 Dująca

Barbara Podolak - OT
Grzegorz Borgieł
Krzysztof Borgieł

Akcja nocna. Ok 20 wyszliśmy ze Szczyrku Biłej w stronę Przeł Karkoszczonka. Stamtąd czerwonym szlakiem narciarskim na siodło. W jaskini dużo błota. Wstępne partie ciasne potem przestronne sale. Zaobserwowano jednego nietoperza (Podkowiec Mały). Do wyjścia "koszmarną studzienką" użyto liny.

JB 2006.09.17 Głęboka w Stołowie

Klaudia Zubrzycka
+ 5 osób

Na dół zeszliśmy Kruchą Studnią. Zdobyliśmy 4 dno. Jedna ekipa wróciła obejściem natomiast drugą Kruchą Studnią. Ekipy spotkały się w Komorze Gazowej. Stamtąd część wyruszyła jeszcze zwiedzić Partie Naciekowe.

/nastąpiło osunięcie się głazu (~1m, ~250kg) na Kruchej Studni przy naszym wyjściu; na szczęście nikomu nic się nie stało; głaz spadł na dół/

EB 2006.09.09-2006.09.10 Okolice Klimczoka

Bartłomiej Juroszek (SBB)
Grzegorz Szalbot

Prace eksploracyjno-wydobywcze. Szczegóły tajne.

JB 2006.09.09 Głęboka w Stołowie - manewry ratownicze

Grzegorz Michałek (GOPR)
Ryszard Głowacki (GOPR)
i inni z GOPR'u

Razem z Kubą wzięliśmy udział w pozorowanej akcji ratunkowej. Zadaniem całej grupy było odnaleźć poszkodowanego w jaskini i bezpiecznie przetransportować go na powierzchnię. Zajęło nam to 2 godziny.

EB 2006.05.13 Stołów

+ ekipa z SBB:
Czesław Szura z córką
Marcin Procner
Bartłomiej Juroszek
Grzegorz Michałek
Tomasz Kudłacz

W sumie dane tajne ale sukces jest. Eksploracja i "wykopywanie" przebiegły pomyślnie. Nauczyłem się paru nowych rzeczy od bardziej doświadczonych kolegów z klubu. Po wieczór przyszło więcej osób aby "świętować" rozpoczęcie sezonu.

BJ 2006.03.04 Beskid Śląski

Michał Leonowicz

Było bardzo dużo śniegu i generalne wszystkie szlaki od dołu do stołowa przecieraliśmy jako pierwsi. Warunki nieciekawe, zmienna widoczność, silny opad śniegu i zimny wiatr. Chcieliśmy dojść do J. Głębokiej jednak warstwa śniegu uniemożliwiła nam odszukanie otworu. Zajrzeliśmy natomiast do J. Dującej.