Dzisiaj jest piątek, 29 marca 2024 r. 89 dzień roku

KMG Stolarka
Portal Czechowic-Dziedzic

# Sprawozdania

J jaskinie : W wspinaczka : B beskidy : T tatry : K jura : E eksploracja : A alpinizm : Z zagranica : I inne

I 2009.06.20-2009.06.21 Egzamin na "jaskiniowca" w SBB

Piotr Sokołowski
Robert Bereta
Marcin Freindorf

Zdawaliśmy egzamin kończący kurs na kartę Taternika Jaskiniowego na Górze Birów w Podzamczu. Egzamin składał się z części teoretycznej oraz praktycznej.
Egzamin można uznać za zdany.

I 2008.09.20 Wieża w Wapienicy - kurs SBB

Jarosław Gutek - instruktor (SBB)
Wacław Michalski - instruktor (SBB)
Marcin Freindorf
Aneta Żak-Twardowska(SBB)
Adam Borys (SBB)
Maciej Jeziorski (SBB)
Grzegorz Piernik

Jako pierwszy etap kursu przeszliśmy szkolenie linowe w zakresie zjazdów, wychodzenia po linie oraz wykonywania przepinek. Otrzymaliśmy sprzęt na okres kursu oraz część na własność. Pogoda wręcz cudowna ; ) jak na treningi na świeżym powietrzu - ulewa. Zaczynamy oswajać się ze sprzętem i oby tak szło jak dziś było.

I 2008.09.02 Rozpoczęcie kursu w SBB

Po pokazie slajdów z Alp odbyło się spotkanie organizacyjne kursantów. Ośmiu naszych kolegów rozpoczyna w tym roku kurs.

Na zdjęciu widać: na pierwszym planie Jarosław Gutek - szef szkolenia Speleoklubu Bielsko-Biała w tle natomiast 6 naszych kolegów: P. Sokołowski, K. Dziech, D. Janik, M. Gabryś, R. Bereta, G. Piernik

Zdjęcie wykonał Jerzy Ganszer

I 2008.04.22 Bieg kondycyjny

Dżedi - pies

Rozpoczęliśmy przygotowania kondycyjne na majowy wyjazd w Alpy. Na początek obiegliśmy przedmieścia - ok 6km.

I 2008.03.30 Wypad za miasto na rowerze

Łukasz Kuwik - OT
Grzegorz Borgieł
Krzysztof Borgieł

Po obiedzie oporządziliśmy rowery i ruszyliśmy w trasę rozpoczynając tym samym sezon rowerowy. Nasza trasa: Czechowice - Zabrzeg - Chybie (przez lasy Czarnoleskie) - Landek - Ligota - Czechowice. Długość trasy 33,5 km. Wiosna pełną parą, wszędzie bociany.

I 2008.03.04 Szkolenie lawinowe w Bielskim Speleoklubie

Piotr Wiewióra

- rodzaje śniegu
- powstawanie lawin
- poruszanie się w terenie zagrożonym
- badania pokrywy
- autoratownictwo
- sprzęt lawinowy

Wykład prowadził Jarosław Gutek

I 2008.01.18 Zebranie w klubie

Odbyło się walne zebranie klubowiczów. Prezes wygłosił mowę... Zostały zweryfikowane składki klubowe. Ustalono plan działania na rok 2008 oraz wstępna lista rzeczy do zakupu.

I 2007.07.06 Zebranie w klubie

Odbyło się zebranie w klubie mające na celu uregulowanie składek oraz przedyskutowanie pewnych spraw organizacyjnych.

I 2007.06.29-2007.06.01 Szkolenie w technikach ratownictwa jaskiniowego - Podzamcze

Krzysztof Borgieł

Wziąłem udział w ww. szkoleniu. Piątek był na dojazd i zapoznanie się. W sobotę od rana ruszyliśmy z zajęciami. Najpierw krótki wykładzik a potem do praktyki. Nauczono Nas poprawnego zakładania stanowisk do tyrolek, napisania ich, następnie ćwiczyliśmy balans, flaszencuga oraz wyciąganie. Na zakończenie dnia transport noszy po krótkich torach linowych. Całą niedzielę spędziliśmy na transporcie noszy przez Górę Birów aby utrwalić nabyte dzień wcześniej umiejętności.

Uczestników: 28

WI 2007.02.03 Klub

Krzysztof Borgieł

Trening na ściance i długie urozmaicone rozmowy na różne tematy.

WI 2007.01.20 Ścianka w klubie

Czesław Szura (SBB)
dzieci Czesława Szury
Krzysztof Borgieł

Wspinaczka rekreacyjno - treningowa. Pouczyliśmy się prostych a jakże ważnych patentów wspinaczkowych. W roli trenera Czesiek.

I 2007.01.06 Klub - trening na linach

Agnieszka Zimna
Katarzyna Lewandowska
Grzegorz Borgieł

Zawiesiliśmy kilka lin. Poćwiczono wychodzenia, przepięcia i zjazdy. Dziewczyny już śmigają jak trzeba. Kasia wreszcie nauczyła się wychodzić po linie techniką DED. Było miło jak zawsze, zjedliśmy pizze (czekaliśmy na jej dostarczenie pond 1,5 godziny). Odwiedził nas również prezes.

BI 2006.12.31-2006.01.01 Hrobacza Łąka - witanie Nowego roku

Michał Leonowicz - OT
Remigiusz Bartas - OT

Po 19 wyruszliśmy z przeł. Przegibek. Szlakiem niebieskim poprzez Gaiki i przeł. U Panienki doszliśmy na Hrobaczą Łakę. Po drodze towarzyszyły nam cudne widoki oświetlonych miast i wsi. Zjedliśmy "kolacje" w stacji turystycznej po czym o godzinie 23 poszliśmy pod Krzyż przygotowywać nasze sztuczne ognie. O godzinie 0.00 zaczęła się salwa wystrzałów. Co chwile dołączali do Nas inni ludzie wysyłając w powietrze mnóstwo rakiet. Niektórzy nie byli w stanie sami strzelać to dawali nam spore opakowania sztucznych ogni. Gdy zapasy się skończyły, udaliśmy się w drogę powrotną. Polecamy to miejsce na sylwestra ze względu na piękne widoki miast nad którymi odpalane są fajerwerki.

I 2006.11.03 Pokaz Slajdów

Piotr Wiewióra
Karolina Czarnecka
Marek Poloczek
i inni

Pokaz zaczął się ok 18.40. Przybyło wiele osób. Nasi koledzy przedstawili swoje zdjecia z wyjazdu na Elbrus. Prezes nagadał się strasznie gdyż musiał opisać każde zdjęcie - podziwiamy :)

BI 2006.11.02 Kamieniołom w Kozach

Bogusław Borgieł

W godzinach popołudniowych wybraliśmy się na przejażdżkę w celu zlokalizowania Kamieniołomu w Kozach. Obiekt jest dosc ciekawy, występuje nawet sporych rozmiarów jeziorko. Wysokie ściany skalne świetnie mogą nadawać się do ćwiczenia technik linowych. Dojazd to: 26 km przez Starą Wieś, 22 km przez Bielsko.