Dzisiaj jest wtorek, 17 kwietnia 2024 r. 107 dzień roku

KMG Stolarka
Portal Czechowic-Dziedzic

# Sprawozdania

J jaskinie : W wspinaczka : B beskidy : T tatry : K jura : E eksploracja : A alpinizm : Z zagranica : I inne

WB 2008.09.14 Wisła - skałki

Grzegorz Piernik

Na niedziele zaplanowaliśmy wyjazd i pomimo słabych warunków pogodowych jak na wspinaczkę, pojechaliśmy do Wisły zrobić kilka dróg. Temperatura około 12 stopni początkowo przeszkadzała ale po rozgrzewce i pierwszej drodze było już całkiem przyjemnie. Wspinaliśmy się około 5h na głownie (mniej lub bardziej) przewieszonych drogach. Wyjazd zaliczmy do udanych pomimo niskiej temperatury.

JWK 2008.06.14 Skały Rzędkowickie

Wojtek - OT
Robert Bereta
Piotr Wiewióra

Wspinaliśmy się na skałach w Rzędkowicach oraz zwiedziliśmy jaskinię Głęboką w Podlesicach oczywiście do ostatniej komnaty, na koniec udaliśmy się na obiad do Michałowej Karczmy.

KW 2008.05.03 Podlesice - Apteka

Joanna Piernik - OT
Grażyna Schubert - OT
Rafał Dąbrowski - OT
Paweł Kokoszka - OT
Grzegorz Piernik

Zaliczyliśmy wyjazd na Jurę. Pierwsze kroki w skale dla niektórych, również rozpoczęcie sezonu. Pogoda idealna, wyjazd wspaniały. Drogi od IV do VI+

Forma po przerwie zimowej nawet została.

KWE 2008.04.27 Podlesice

Piotr Sokołowski
Jakub Zuber
Dżedi - pies

Rozpoczęliśmy sezon wspinaczkowy na Jurze. Po przyjeździe - ok. 10 wykonaliśmy prace eksploracyjne w znanym problemie (Krzyś, Dawid, Kasia, Aga, Kinga). Następnie udaliśmy się na masyw Zborowa. Gdzie połączyliśmy się z drugą ekipą (Piotrek, Kuba, Roksana, Artur, ???). W trakcie wspinania się dojechała 3 ekipa (Iza, Piotrek, Marek, Iza, Ada i Filip) i tak oto rozmnożyło się nad do 16. Na Zborowie spotkano Izabelę Włosek ze Speleoklubu Dąbrowa Górnicza wraz z kursem. Wieczorem nie obyło się bez ogniska i kiełbasek. Kolejne wyjazdy w krótce.

AZW 2007.09.22-2007.10.03 Mount Blanc

Piotr Sokołowski
Sławomir Darmofał
Michał Janik - OT
Grzegorz Piernik

22 września o godzinie 19,30 wyjechaliśmy na naszą wyprawę z pod hufca ( Piotrek i ja), po drodze zabraliśmy Dawida i Sławka oraz dokonaliśmy ostatnich zakupów przed trasą do Francji. Do Chamonix dojechaliśmy po południu 23.09, a Michał który przyleciał z Anglii na nas tam czekał, i po sprawdzeniu w górach pogody w miejscowym biurze turystyki (która okazała się nie najlepsza) rozbiliśmy się na polu namiotowym. 24.09 rozpoczęła się nasz akcja górska z parkingu w Bossany na 1400 metrach n.p.m. Pierwszy nocleg mieliśmy na Tete Rousse na 3141m gdzie udało się dotrzeć pod wieczór po pokonaniu całej drogi pieszo. Następnego dnia dotarliśmy do schroniska na Goutierze i tak zatrzymało nas załamanie pogody. Dzięki temu ze nasz wyjazd był po sezonie turystycznym mogliśmy korzystać ze schroniska zamiast spać w namiotach gdyż było ono otwarte. Następnego dnia ruszyliśmy na Valot z założeniem, że jeśli warunki będą sprzyjać i dobrze będziemy się czuć nad ranem zaatakujemy. W Valocie było –7stopni C. Od 3 rano zaczął się nasz atak szczytowy i o 9 rano 27.09 stanęliśmy na tzw. „dachu Europy” :p Kilka zdjęć, parę minut radości i ruszyliśmy w dół. Poniżej Valotu zastała nas śnieżyca i wreszcie przydał się nam gps który pokazywał nam droge do schroniska na Goutierze. Dotarliśmy tam w śnieżycy przy widoczności 15m. Warunki były złe i po 2 nocach spędzonych w schronisku zdecydowaliśmy ze dłuższe czekanie na pogodę nie da leprzych warunków do schodzenia a dosypało metr śniegu, który i tak utrudniał zejście. Ruszyliśmy rano po śniadaniu i dzięki tej decyzji wieczorem spaliśmy już wygodnie na polu namiotowym w Chamonix. Do kraju wróciliśmy 3 paźdźiernika po pełnej wrażej wyprawie.

WT 2007.08.15-2007.08.16 Wspinanie w Tatrach.

Mariusz Połowczuk

Droga Czecha - Ustupskiego na Żabi Kapucyn.
Trudność IV+ (V)
Droga nie ukończona (tuż przed szczytem) z powodu udzielania pomocy sąsiedniemu zespołowi, który pomylił drogi i utknął w ścianie, wspólny zjazd na podwójnej linie.

WT 2007.07.04 Mylna Przełęcz

Katarzyna Jasionek (Była Członkini SBB)
Jerzy Ganszer (SBB)
Krzysztof Borgieł

W ekstremalnych warunkach wspięliśmy się Płytą Lerskiego na Przełęcz Mylną. Wiało, było chłodno, i padał obficie deszcz. Stamtąd zeszliśmy w drugą stronę do Doliny Gąsienicowej. Kasia w tym czasie zdobyła poprzez Zawrat Świnicę.

KJW 2007.04.30-2007.05.02 Podlesice

Klaudia Zubrzycka - OT
i inni

Wraz z Klaudią dojechałem w poniedziałek wieczorem. Skoro świt (wtorek) wybraliśmy się do Rzędkowic. Wspinaliśmy się na różnych drogach (IV-VI+) zarówno "na wędkę" jak i z prowadzeniem. Wieczorem zrobiliśmy Piętrową Szczelinę do Bajkowego. W środę z Grzesiem wybraliśmy się powspinać jeszcze na Zborów. Popołudniu Wróciliśmy do Czechowic.

WI 2007.02.03 Klub

Dominika Fizek
Krzysztof Borgieł

Trening na ściance i długie urozmaicone rozmowy na różne tematy.

WI 2007.01.20 Ścianka w klubie

Dominika Fizek
Czesław Szura (SBB)
dzieci Czesława Szury
Krzysztof Borgieł

Wspinaczka rekreacyjno - treningowa. Pouczyliśmy się prostych a jakże ważnych patentów wspinaczkowych. W roli trenera Czesiek.

WT 2006.10.07-2006.10.08 Tatry - wspinaczka

Mariusz Połowczuk

Droga Lewych Wrześniaków na Zamarłą Turnie.
Trudność: V
Czas przejścia ok. 6godz.

KW 2006.05.27-2006.05.28 Podzamcze - wyjazd kursowy SBB

Grzegorz Borgieł
+ ekipa kursowa SBB

Dzień pierwszy (góra Birów): autoratownictwo jaskiniowego w zespołach 2-osobowych, wbijanie spitów, tyrolki ukośne i poziome oraz poręczowania.

Dzień drugi (Podzamcze): wspinaczka w 2-osobowym zespole z prowadzeniem - 4 drogi w skali IV do V+

JWK 2006.04.29-2006.05.07 Podlesice (baza ZHP Czechowice-Dziedzice)

Agnieskza Zimna
Karolina Czarnecka
Michał Leonowicz
Adam Tomanek
Marek Gabryś

Najpierw przeprowadziliśmy szereg prac remontowych na bazie. Potem zaczęły się juz wypady na skałki. Skała Apteka (droga V) + zjazd z przepinką, Apteka (od IV+ do V+) + zjazdy z przepinkami i bez, Zborów (od V do VI). Część osób przeszła Berkową i zjechała do Studniska. Było miło, pogoda dopisała. Wszyscy zadowoleni.

KW 2006.04.22-2006.04.23 Birów i Podlesice - wyjazd kursowy SBB

+ ekipa kursowa SBB

Dzień pierwszy (Birów): 3 drogi "na wędkę", 3 drogi z prowadzeniem, 1 droga "ospitowana"

Dzień drugi (Skała Apteka): 3 drogi z prowadzeniem; popołudniu dotarliśmy także do zajazdu "u konkurencji" w Podlesicach na zebranie Komisji Taternictwa Jaskiniowego